الأربعاء، 23 يناير 2013

بتسأل عنى انا مين ؟!



بتسأل عنى انا مين ؟! .. انا تاجر الفرحه و البهجه الحزين , انا كوميديا الموقف و ضحكه المكسورين , انا جرح لحظه و علاج السنين !

انا اللى حب بجد و ضاع من عمره سنين , انا اللى صاحب صاحبه و تقال له انت لو مفيش مصلحه متعرفنيش !

انا اللى بعدت عن احلام كان نفسها تعيش , انا اللى راح مكان جديد و معرفش يعيش , انا اللى دايما موجود بس فى المرايا متشوفنيش !

انا اللى كان يضحك يسمع البعيد , انا الغلبان الطيب الوحيد , انا اللى اترسم عليه اجمل قصص و تأليف , انا اللى صدق و سلم و قال امين !

انا اللى اتجرح و سكت و سامح و قال اكيد مش حاسيين , انا اللى عرض حبه و مشاعره و متدرش عليه !

انا اللى حلمت بحاجات كتير و طلعت كلها على مفيش , انا اللى عرف ناس و باعوا عشره سنين !

انا اللى مأخدش حقه و عاش ضعيف مسكين , انا اللى ساعه المواجهه بكون انسان شرير , انا اللى حب و اتجرح و الدموع اشتكت من جرحى الكبير !

انا اللى لسه بحب اللى اشتكى و بكى بدموع العين , انا اللى عارف ان مهما عملت هفضل فى نظرهم واحد ضعيف !

انا اللى راح و قرب و فضل بعيد , انا اللى حبيت بنت الجيران و لما بعدت معرفتش اعيش , انا اللى لعب فى الشارع و جرى ورا عربيات الرش و عاش احلى سنين !

انا اللى شجع و حب لعب الكوره و ولع شمروخ و قال داخليه مع**ين , انا اللى نزل مظاهرات و مسك طوب قدام مدرعات النظام القديم !

انا اللى بقعد على قهاوى المثقفين , انا اللى بشرب قهوه و شاى و اشد حجرين , انا اللى بلعب طوله و اجيب بالبفتين !

انا اللى بعشق الغنا و احلام الغلبانين , انا اللى دموعه بتنزل لما يحس بقله الحيله و مفيش حاجه فى اليدين !

انا اللى عندى انفصام فى الشخصيه و بعامل الناس على ان اتنين , انا اللى تفكيرى تعبنى و دوخ ناس تانين !

انا اللى بعشق الوحده و البعد عن المجانين , انا اللى بكلم نفسى و ساعات برد فى الحالتين , انا اللى بكتب و امسح احفظ و انسى كلام الملايين !

انا اللى بسيب اللى يطير يطير عشان تعبت من كتر التفكير , انا اللى بحلم ببكره اللى مبيجيش !

انا اللى بنفض لاى بنت فاكره ان مجرد سلامى عليها اعجاب و تسبيل , انا اللى عايش درويش فى بلاد الله و على الصحه متسألنيش !

انا اللى اتهان و اتشتم , انا اللى اتجبس و اتكسر , انا اللى ياما فى حطان لبس , انا اللى غضب و اضرب اتقتل و اتسحل انا اللى دمى سال و حقى راح بسبب ناس مصلحنجيه مع**ين !

انا اللى قلت ثوره و تغير , انا اللى شلت نظام قوى مستبد و لئيم , انا اللى قلت جعان يا حكومه عايز العيش !

انا اللى ساب السياسه و عشق المسرح و التمثيل , انا اللى عمل بروفات و حفظ و الجمهور مسأفليش !

انا اللى عايز يشتغل و يقبض و يصرف و يحوش و يعيش , انا اللى عايز اتجوز و اخلف و افتح بيت و اعيش حياه ناس طبيعين !

انا اللى فكر ينتحر و يسيب الدنيا و اهلا بالموت اعز صديق , انا اللى شاف الطريق و مشى و فى الاخر لبس الخزوق المتين !

انا اللى لسه عايش ببركه دعاء الوالدين !

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق